VaLiS

En man som kämpar för sin rätt att få må bra på mina egna villkor och även försöka hjälpa mina medmänniskor på vägen att få rätt till den medicin och "drog" som räddar mer liv än det förstör. Följ gärna mig om du vill lära dig något nytt om Cannabis och min resa mot legalisering.

Ny start!

Publicerad 2013-05-07 12:11:00 i Allmänt,

 
Denna morgon har varit den bästa på länge. Nu är känslan tillbaka att ingen kan stoppa mig. Nu är jag så otroligt taggad att ta tag i mitt liv igen och försöka få medicinsk marijuana laglig i Sverige så jag slipper alla kemikalier när jag inte har råd med en naturlig produkt. Hur sjukt är det inte egentligen när en planta är dyrare än framställa kemikalier som skadar kroppen medan det som helar en och driver bort cancer är olagligt och kostar multum för dem som vill hålla sig friska på ett nyttigt sätt. Jag skulle hellre förtära cannabis på annat sätt än att röka men det kostar för mycket och när jag röker så försvinner mina smärta direkt istället för att jag ska ligga och ha ont i flera timmar innan det börjar verka. Så på morgonen kommer alltid vara viktigast för mig att röka, men sedan så skulle jag kunna äta det också för att effekten ska hålla i sig. Men med den kvaliteten man får tag i så är det inte värt att äta det och det har jag redan prövat. Om det ändå skulle bli lagligt så man kunde få den rätta hjälpen och få tag i den strainen som hjälper mina åkommor bäst.När ska majoriteten i Sverige kunna vara ärliga och erkänna sina misstag istället för att fortsätta driva på att cannabis är skadligt och förstör dig? När ska de stå för att de skadar mer människor än de hjälper genom att fortsätta låta cannabis vara olagligt och straffbart. Jag sitter mer än gärna i fängelse för att sätta en ståndpunkt. Jag vill inte ha cancer igen och jag vill absolut inte proppa i mig de vidriga kemikalierna som läkarna ordinerar. Jag tänker fortsätta bruka cannabis och fortsätta mitt liv som jag har gjort sista tiden. Men nu tänker jag även kontakta min gamla onkolog och se till att det tas in i Sverige för medicinskt bruk åt cancersjuka. Jag är trött på att höra hur många runtomkring mig som åker på cancer och får samma sketna skitmediciner som jag fick när det finns naturliga mediciner som bevisat hjälper bättre! Nu får ignoransen ta slut! Så börja ta in vetenskapen som finns istället för att tro på gamla vidriga rykten. Jag är ett av bevisen att det funkar och att man inte blir dum i huvudet av det. Har aldrig mått så bra som jag gör nu och det är på grund av att jag slutat med kemikalierna och använder naturmedicin istället. Har som sagt inte ens godkänt i grundskolan men ändå kan jag stava och skriva på både engelska och svenska. Jag är snabbare på matte än de flesta jag känner som har gått gymnasiet till och med. Jag är ingen idiot men enligt papper så är jag det eftersom jag inte har en utbildning och snart får man väl på papper att man har ADHD också. Då får man mer hjälp från alla möjliga håll. Och det vet jag på grund av att jag sett det. Hur kommer det sig att när man är ansedd som frisk så får man ingen hjälp men så fort det står på papper att du har en sjukdom så får man hjälp och människor bryr sig direkt? När jag började blogga sket jag fullständigt i att dela upp texten på grund av att jag inte hade lärt mig det riktigt. Men eftersom jag rökte cannabis då och ville lära mig att skriva ordentligt så tog jag åt mig av kritiken jag fick istället för att bli tjurig och grinig som jag alltid har gjort annars. Det är så många exempel jag skulle kunna ta upp som cannabis hjälpt mig med. Tycker du det här låter som en knarkare som bara vill sitta och punda? Jag vill ha en medicin så jag får den här motivationen hela tiden och bara kämpa på och skita i hur många idioter som försöker trampa ner mig. Jag har fler anhängare än någonsin och ännu fler kommer det bli. Gå gärna med i gruppen https://www.facebook.com/groups/416579365100919/ Tillsammans kan vi skapa en förändring oavsett om du r brukare eller inte. Vi måste försöka få cannabis avkriminaliserat i detta land så våra sjuka får må bra utan så många bieffekter. Hjälp mig att hjälpa andra och dela med er av den här vetenskapen om du nu tror på den. Men om du inte gör det så kan du hålla det för dig själv. Kärlek och respekt <3 Ta hand om varandra, men glöm inte dig själv på vägen!
 

Kommentarer

Postat av: M Betina

Publicerad 2013-05-29 20:14:19

Ja du.. Jag heller inte gymnasiet, men jag har haft tur och "glidit på ett bananskal" genom arbetslivet.
Då när jag brukade så orkade jag MYCKET mer än vad jag gör i dagens läge.. Arbeta, hämta barn, ta hand om hemmet,ta hand om familjen.. I dagens läge när jag arbetade, innan graviditeten, orkade jag inget. Hade ingen lust alls.. Laga mat??! Städa??! Pffft.. På grund av min rygg värk.. Mitt mål är att ta tillbaka körkorter, ligga lågt ett tag, för att sen börja bruka igen. Det skönaste är att min sambo stöttar mig fullt ut i mitt beslut! Även fast han inte själv kan ta ett bloss. Han tillhör den här kategorin som bara kräks.. :P
Stå på dig! Tycker du är stark som kämpar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

VaLiS

En man som genomgått cancer och andra problem i livet. Har du fått upp ögonen för Cannabis och dess medicinska effekt. Så nu vill jag kämpa för att alla ska ha rätten till en medicin som hjälper mot så otroligt många sjukdomar. Jag går själv på 5 olika preparat som läkare skrivit ut men jag har nu forskat och insett att cannabis löser alla de problem som alla kemikalier gör plus att det skyddar mig ifrån att få cancer igen. Jag vill kämpa för människans rätt att få må bra i dagens samhälle. Jag vill skapa större förändring men just nu så börjar jag med Cannabisfrågan. Kärlek och Respekt <3 Ta hand om varandra, men glöm inte dig själv på vägen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

VaLiS