VaLiS

En man som kämpar för sin rätt att få må bra på mina egna villkor och även försöka hjälpa mina medmänniskor på vägen att få rätt till den medicin och "drog" som räddar mer liv än det förstör. Följ gärna mig om du vill lära dig något nytt om Cannabis och min resa mot legalisering.

Smärtan!

Publicerad 2013-03-16 12:29:00 i Allmänt,

Usch inatt var ingen skön natt. Vaknade runt fyra inatt och var otroligt pigg på grund av att det var så kallt i rummet. Det brukar alltid vara kallt i mitt sovrum men inatt var otroligt kallt. Gick på toaletten och sen tänkte jag kolla lite på tv eftersom jag inte kunde somna om och då såg jag att altandörren stod öppen och att det mer eller mindre var minusgrader. Och som de flesta vet så gör kylan en muskelsmärta otroligt mycket värre då muskeln blir kallare och stelare. Så jag satte på mig ett av mina Norspanplåster på 20 mg, vilket är 6 mg mer buprenorfin i veckan än vad jag klarade mig på när jag ”missbrukade” subutex. Även fast jag har plåstret på mig så hjälper det inte mot smärtan och då har jag inte använt mig av opiater på nästan 3 veckor. Så min kropp är alldeles för van med opiater och det hjälper inte lika bra på mig längre.
Så hittade jag en liten haschbit som jag hade som inte var av speciellt bra kvalité och inte speciellt mycket. Men jag gjorde iordning det lilla, i hoppet om att få bli smärtfri ett tag i alla fall. Rökte det i bongen och fick vara smärtfri i 30 min. Och då är det inte alls av den kvalitén jag är van vid fast jag brukar varje dag nu när det är kallt ute. Då kan ni förstå att även fast jag brukat cannabis till och från i flera år och nu mer eller mindre varje dag under vintern och förra året så hjälper det mig i sämre kvalité när jag varit van med otroligt mycket bättre den senaste veckan. Men jag kan säga att när jag inte har haft bra cannabis så har man fått hittat andra saker att ta istället för att må bra och vissa saker vill man egentligen inte ens testa. Men eftersom läkarna inte ger en något val så måste man tyvärr pröva sig fram när man mår dåligt och har värk. Jag önskar jag kunde dela med mig av den smärta jag har dagligen för att människor skulle kunna förstå hur viktigt det är för mig att bruka cannabis istället för att trycka i mig alla preparat som läkarna ger mig. Men när jag inte ens har råd att hämta ut medicinerna läkarna skrivit ut, hur ska jag då gå tillväga? Jag vill odla själv men enligt lagen så kan man få väldigt höga straff, dessutom så har jag ingen egen lägenhet och då blir det svårare att odla. För jag tänker absolut inte sätta någon annan i skiten bara för att jag har ont. Då ligger jag hellre och kvider och mår skit faktiskt, men det är då jag ger upp också och mår psykiskt dåligt. Just på grund av att jag känner mig som en parasit och inte kan dra mitt strå i stacken. Då kommer självmordstankarna och hur mycket bättre världen skulle vara utan mig. Jag har fortfarande snaran hängandes kvar i garaget från när jag försökte hänga mig, på grund av att jag ska ta ner den en vacker dag när jag har besegrat mig själv ordentligt och har rätten till den medicin jag tycker jag förtjänar. Till dess ska den hänga där som en tankeställare om vad jag kämpar för! Jag tänker dö på kuppen om det ska vara så men jag tänker fan kämpa för den mänskliga rätten till en medicin som hjälper mot så många sjukdomar. Jag hoppas att den här korta historien om min smärta och om hur jag mår när jag har så ont och inte kan göra något åt det. Jag har lugnande tabletter också och visst de hjälper någon gång men bästa lugnandet är cannabis, bästa insomningsmedicinen är cannabis, bästa aptithöjaren är cannabis, bästa medicinen för cancersjuka är cannabis, bästa medicin för HIV/AIDS sjuka är CANNABIS! Listan är så sjukt jävla lång men ändå så vägrar vissa människor lyssna på en. Bara för att ni är friska så anser ni att cannabis fortfarande borde vara olagligt! Ni har eran alkohol, frihet och är smärtfria. Gå en dag i mina skor innan du dömer mig och mitt brukande. Jag kommer försöka dela med mig så mycket jag kan och när jag mår relativt bra. Men sista tiden som jag inte skrivit här, har varit på grund av att det har varit mycket bra som hänt men även mycket jobbigt som man behövt tagit tag i.

Lista med vad Cannabis hjälper emot på
http://www.medicinskmarijuana.com/studies.html

Ett skolarbete som finns ute på internet
http://skolarbete.nu/skolarbeten/cannabis-i-medicinsk-syfte/

Tills vi hörs igen mina vänner!

Kärlek och Respekt <3
Ta hand om varandra, men glöm inte dig själv på vägen!

Kommentarer

Postat av: Joey

Publicerad 2013-03-18 22:41:06

Jag lider med dig broder.. Jag behöver cannabis för att stabilisera mitt humör lindra min depression och må normalt helt enkelt. Det är vår tids stora orättvisa att folk inte får ha tillgång till detta universalläkemedel och jag börjar mer och mer känna att detta är något att kämpa ända in i döden för. För min egen skull och miljontals andra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

VaLiS

En man som genomgått cancer och andra problem i livet. Har du fått upp ögonen för Cannabis och dess medicinska effekt. Så nu vill jag kämpa för att alla ska ha rätten till en medicin som hjälper mot så otroligt många sjukdomar. Jag går själv på 5 olika preparat som läkare skrivit ut men jag har nu forskat och insett att cannabis löser alla de problem som alla kemikalier gör plus att det skyddar mig ifrån att få cancer igen. Jag vill kämpa för människans rätt att få må bra i dagens samhälle. Jag vill skapa större förändring men just nu så börjar jag med Cannabisfrågan. Kärlek och Respekt <3 Ta hand om varandra, men glöm inte dig själv på vägen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

VaLiS