VaLiS

En man som kämpar för sin rätt att få må bra på mina egna villkor och även försöka hjälpa mina medmänniskor på vägen att få rätt till den medicin och "drog" som räddar mer liv än det förstör. Följ gärna mig om du vill lära dig något nytt om Cannabis och min resa mot legalisering.

Mitt mål!

Publicerad 2013-03-01 15:36:30 i Allmänt,

Förstår inte hur människor kan gilla opiater när cannabis är bättre på alla sätt och vis mot smärta. Jag har nu varit tvungen att avända mina Norspanplåster. Visst blir jag av med smärtan men jag känner verkligen hur man stänger in sina känslor och blir lättare på dåligt humör. På cannabis blir jag utåtriktad, glad, energisk, smärtfri. Det ökar min livsglädje enormt medan opiaterna sänker mig mer än det höjer mig. Om ändå fler kunde förstå hur bra cannabis kan vara när man doserar och intar det på andra sätt än att röka det. Största anledningen till att jag röker det är för att det ger omedelbar verkan, vilken medicin gör det om man inte injicerar in den rakt i blodet? Visst är det så att inte alla kan hantera cannabis och blir missbrukare, men hur många blir inte missbrukare på receptbelagda mediciner som är mer skadliga för kroppen än vad en joint egentligen är. Annars så är cannabis inte skadligt för kroppen alls. Det innehåller även omega 3 om ni inte visste det och anledningen till att jag tar upp det är för att få er att utforska lite och ta reda på mer om cannabis innan ni dömer bort den helt och kanske förstår varför jag kämpar för att den ska legaliseras. Men först och främst vill jag kämpa för att alla sjuka ska få tillgången till en livsförändrande medicin. Kolla gärna på denna dokumentär som tar upp både det negativa och det positiva. http://youtu.be/M6Fag_i4JcI

Gå gärna med i gruppen Avkriminalisera Cannabis! på Facebook. Där delar vi med oss av allt skoj och även all bra information som finns om cannabis. Jag är bara en simpel människa som hellre vill ha 1 medicin istället för 5-6 olika preparat som framställs i laboratorium. Jag tycker vi ska ta vara på vad moder jord har skapat för att hela oss. Om vi alla skulle bruka marijuana så skulle vi nog till och med till slut besegra cancer. Hur skönt skulle det inte vara att slippa vara orolig över att få cancer? Eller bekämpa cancern bättre om vi fick tillgång till det som är bevisat att driva bort cancer. Vi har alla bevisen men ändå så vägrar Sverige inse det på grund av att de inte tror att de kan tjäna några pengar på det. Kolla på dokumentären och gå med i gruppen på Facebook om du vill veta mer och om du vill hjälpa mig att hjälpa andra. Du behöver inte vara brukare. Bara du vill hjälpa dig själv, någon nära eller dina medmänniskor att få rätten till det åtminstone för det räddar mer liv än det förstör.

Tills vi hörs igen mina vänner!

Kärlek och respekt <3 Ta hand om varandra, men glöm inte dig själv på vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

VaLiS

En man som genomgått cancer och andra problem i livet. Har du fått upp ögonen för Cannabis och dess medicinska effekt. Så nu vill jag kämpa för att alla ska ha rätten till en medicin som hjälper mot så otroligt många sjukdomar. Jag går själv på 5 olika preparat som läkare skrivit ut men jag har nu forskat och insett att cannabis löser alla de problem som alla kemikalier gör plus att det skyddar mig ifrån att få cancer igen. Jag vill kämpa för människans rätt att få må bra i dagens samhälle. Jag vill skapa större förändring men just nu så börjar jag med Cannabisfrågan. Kärlek och Respekt <3 Ta hand om varandra, men glöm inte dig själv på vägen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

VaLiS